Købsbetingelser

1. Priser og bestilling

Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.

En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.


Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på Hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.


Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse i et af landene på listen "Vi sender til". Vi leverer ikke til postbokse.


Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:


-Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres

-Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet

-Der opstår en utilsigtet fejl på Hjemmesiden, fx en betalings-fejl el.lign.

-Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel


Aftaler kan kun indgås via Hjemmesiden. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i e-mails, breve eller fax.


Alle vores priser er i danske kroner og de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

 

2. Betaling

Du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Maestro, LIC MasterCard, Forbrugsforeningen og Eurocard.

Det er gratis at benytte betalingskort, da vi betaler alle gebyrer.

Beløbet trækkes først fra din konto, den dag varen afsendes.

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt.

Betalingen fremgår som intimo.dk på dit kontoudtog.

 

3. Levering

Post Nord pakkeshop (gratis fragt over 250 DKK)

Levering til en dansk pakkeshop / pakkeboks er gratis når du handler for over 250 DKK på Intimo.

Ved køb under 250 DKK pålægges der forsendelsesomkostninger på 38 DKK.

 

Post Nord hjemmelevering / erhverv

Alle ordrer bestilt til hjemmelevering eller erhvervslevering vil pålægges en forsendelsesomkostning på 38 DKK.

 

Pakker til udlandet

Bestiller du fra et andet land, er det intet problem. Vi sender også til udlandet.

Ordrer til andre lande vil blive afsendt med Post Nord eller DPD International, og leveringstiden er typisk 2-6 hverdage for pakker til Skandinavien.

Dine leveringsmuligheder vil blive vist når du går til bestilling, og priserne vil ligge i mellem 50-150 DKK.

Ønsker du at få leveret til et land som du ikke kan finde på listen, så tag kontakt til vores kundeservice. Så vil vi undersøge mulighederne for at kunne levere din ordre. 

Handler du fra et land uden for EU skal du være særlig opmærksom på at du stadig betaler danske told- og moms-afgifter og selv står for indfortoldningen i dit hjemland. Dette gælder også kunder fra Grønland.

 

4. Sikkerhed

Alle personlige oplysninger beskyttes vha. stærk SSL-kryptering under overførslen til os.

Kortoplysninger sendes direkte til PBS og kan således ikke læses eller kopieres af os eller nogen andre.

 

5. Privatlivspolitik

Alle personlige oplysninger i forbindelse med et køb behandles fortroligt og deles ikke med andre.

Købsoplysninger opbevares i 2 år for at sikre korrekt behandling af eventuelle garantisager.

Vi anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Vi bruger en logstatistik hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Denne statistik benyttes ikke til direkte markedsføring, men anvendes udelukkende kun med det formål, at optimere intimo.dk.

 

6. Kvittering

Du modtager kvitteringen/ordrebekræftelsen som sidste trin i betalingsprocessen, på din e-mail og i forsendelsen.

Kvitteringen/ordrebekræftelsen bør gemmes til eventuelt senere brug.

 

7. E-markedsføring og nyhedsbreve

Du modtager kun e-markedsføringsmateriale og nyhedsbreve via e-mail, hvis du aktivt har bedt om det. Alle nyhedsbreve vi sender ud er forsynet med et afmeldelseslink i bunden.

Du vil aldrig modtage markedsføringsmateriale via almindelig post fra intimo.dk.

 

8. Fortrydelsesret

Hos intimo.dk følger vi naturligvis alle gældende love og forbrugerregler omkring e-handel, og ofte mere til.

Ifølge loven har du "kun" 14 dages fortrydelsesret + yderligere 14 dage til at sende varerne retur såfremt, du indenfor de første 14 dage meddeler at du vil returnere købet.

Hos intimo.dk er vi gået skridtet videre og tilbyder 365 dages fuld returret på alle ubrugte varer gældende fra modtagelsesdatoen - det kalder vi god service!

 

Returnering er nemt: Først udfyldes retursedlen på bagsiden af fakturaen og herefter sendes varerne retur  med vores vedlagte returlabel. 

Refundering af beløb sker til det betalingskort der er brugt til købet af den pågældende vare. Vi behandler din returpakke indenfor 1-2 hverdage (I spidsbelastninggsperioder, eks. efter Black Friday kan der påregnes op mod 6 hverdage). Når vi har behandlet ordren, kan der afhængig af din bank gå fra 2-4 hverdage inden pengene kan ses på din konto. Husk, vi modregner 35 dkk til returfragten. Fragten du har betalt på den oprindelige ordre refunderer vi det fulde beløb af.

Husk, vi ombytter ikke.
Returnerer du en vare, eks. pga. forkert størrelse skal du selv efter returnering placere en ny ordre på varen i den ønskede størrelse.

Varerne skal være forsvarligt emballeret og skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder.

 

Returnering af brugte varer: Ifølge den nye lovgivning af 14. juni 2014, kan du fremover fortryde køb af varer, selv om du har taget dem i brug. En eventuel værdiforringelse fratrækkes så i det beløb, som vi refunderer til dig, efter at vi har foretaget en vurdering af varens stand og værdi for os i handelsøjemed.

 

Vi anbefaler i øvrigt at du læser forbrugeraftaleloven så du kender dine rettigheder.

Find den "nye" forbrugeraftalelov her.

 

Husk at omkostninger til fragt dækkes af kunden. Dette gælder dog ikke i tilfælde af fejlbehæftede eller forkerte varer. I disse tilfælde dækker intimo udgift til porto.

 

Du skal gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren. Det er dit bevis for du har afsendt pakken, hvis transportøren mister din pakke. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller til afhentning andre steder end på vores egen matrikel. Dette betyder også, at hvis du sender returvarer til en pakkeboks vil de ikke blive afhentet.

 

9. Mangelfulde varer og forkerte varer

Se afsnittet Fortrydelsesret vedr. retur-/fortrydelsesret.

 

Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores Kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.

 

I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:

 

-Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores Kundeservice har behandlet returvaren,

-Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores Kundeservice har behandlet returvaren, forudsat vi kan levere en tilsvarende vare, eller

-Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen

 

Når du kontakter Kundeservice skal du oplyse ordrenummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.

 

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur, med mindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare.

 

10. Reklamationsret

Når du handler på intimo.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at få en kvittering.

Uberettigede reklamationer pålægges et undersøgelsesgebyr og forsendelsesomkostninger.

Varen sendes tilbage i forsvarlig emballage til: Intimo.dk, Bornholmsvej 1, 7400 Herning.

 

11. Andre forhold


Opdatering af hjemmesiden

Vi gør vores bedste for at opdatere Hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert.

 

Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

 

Aftalens fuldstændighed

Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.

 

Ugyldighed

Såfremt en eller flere af bestemmelserne i Betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.

 

Overdragelse

Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den pågældende tredjemand.

 

Personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores fortrolighedspolitik, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af Hjemmesiden i øvrigt.

 

 

Klageadgang

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores Kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores Kundeservice kan både kontaktes telefonisk, pr. mail og pr. almindelig post. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores Kundeservice under 'Generel information' ovenfor.

Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@intimo.dk

Såfremt vi ikke kan nå til en fælles løsning gennem Center for Klageløsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet.

Følg linket her for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet.

 

Lovvalg og værneting

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.